۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۴۴۹۶
در چهارمحال و بختیاری؛

ضعف سیستم اداری سرمایه‌گذاران فراری می‌دهد

مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ضعف سیستم اداری در این استان سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد تاکید کرد: سیستم اداری در استان مشکلات فراوانی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.
ضعف سیستم اداری سرمایه‌گذاران فراری می‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی این روزها چه در کشور و چه خارج ازکشور است و کشوری در زمینه اقتصادی موفق است که بتواند در این عرصه خوب کار کند.

سرمایه‌گذاری به دو نوع تقسیم می‌شود و یک نوع آن به‌گونه‌ای است که فرد سرمایه‌گذار با خرید طلا، زمین و خانه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و به انتظار بالا رفتن قیمت املاک شده تا در زمان مناسب از فرو آن‌ها سود خوبی بدست آورد.

اما نوع دیگری از سرمایه‌گذاری به این گونه است که درآن فرد سرمایه‌گذار با راه انداختن یک کارگاه تولیدی یا کارخانه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و علاوه بر تولید محصول زمینه اشتغال افراد و راه فتادن چرخه تولید را هم فراهم می‌سازد و به آن سرمایه‌گذاری مولد گویند.

کشور ما امروز و در شریاط حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند این نوع از سرمایه‌گذاری است و هر استانی که بتواند برای جذب سرمایه‌گذار در این زمینه بهتر عمل کند پیشرفت بیشتری خواهد کرد و جزء استان‌های پیشرفته خواهد شد.

هدف سرمایه‌گذار کسب سود حداکثر است


دکتر محمود بخشی‌نژاد استاد دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: برای بررسی سرمایه‌گذاری باید در درجه اول هدف سرمایه‌گذار را بدانیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم چهارمحال و بختیاری همه شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار دارا هست ادامه داد: سرمایه‌گذارارن برای سرمایه‌گذاری در یک استان باید ریسک کنند چون سرمایه کالای ارزشمندی است صاحبان تحت شرایط خاص آن را می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد

این استاد دانشگاه هدف از سرمایه‌گذار را کسب سود حداکثری عنوان و بیان داشت: با در نظر گرفتن این هدف باید بررسی شود که آیا این استان شرایط لازم برای ورود سرمایه‌گذار را دارد یا خیر.

بخشی‌نژاد با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری شرایط و پتانسیل‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد افزود: یکی از این پتانسیل‌ها در استان زمینه گردشگری است و در این زمینه در سال‌های اخیر شعارهایی را از روسای دولت‌ها شنیده‌ایم اما کاری در این زمینه نشده است.

وی در ادامه گفت: برخی از کشورها با امکانات حداقلی و حتی کمتر از امکانات موجود در چهارمحال و بختیاری توانسته‌اند در زمینه گردشگری خوب عمل کنند و سودهای خوبی درزمینه اکوتوریسم عاید آن‌ها شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به شرایط طبیعی و خوب این استان، حضور عشایر در استان و شرایط فرهنگی مردمان بیان داشت: آب یکی دگر از پتانسیل‌هایی است که در استان برای جذب سرمایه‌گذارمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این استان کمتر از یک درصد مساحت کشور را دارد و با این حال منابع آب شیرین زیادی در خود دارد که می‌توان از آن بهره برد و با بسته‌بندی آن و کشاندن سرمایه‌گذران در این زمینه از آن بهره برد و سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه داشت.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که در چهارمحال و بختیاری شرایط آب و هوایی ویژه‌ای وجود دارد که برای تولید برخی از محصولات کشاورزی مزیت محسو ب می‌شود تاکید کرد: ازجمله این محصوات می‌توان به لوبیا وعلوفه در شهرستان لردگان، گردو در برخی از نقاط استان، تولید بادام در شهرکرد و... اشاره کرد که می‌توان از آن بهره برد.

بخشی‌نژاد خاطرنشان کرد: با این توضیحات درمی‌یابیم که چهارمحال و بختیاری بُعد اول برای حداکثر کردن سود را دارد و می‌توان با تبلیغات و شناساندن استان به سرمایه‌گذاران راه را برای ورود آن‌ها به استان باز کرد.

سیستم اداری در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

این استاد دانشگاه به یکی دیگر از ابعادی که می‌تواند سرمایه‌گذار را به استان بکشاند اشاره و ادامه داد: سیستم اداری بعد دوم در این زمینه است که متاسفانه در چهارمحال و بختیاری ما با ضعف مدیریت مواجه هستیم و باید بگوییم ما در استان اصلا سیستم اداری نداریم و در این راستا معضلات بسیار زیادی داریم.

بخشی‌نژاد با گلایه از سیستم اداری موجود در استان اضافه کرد: سرمایه‌گذار برای اخذ یک مجوز باید کفش آهنین به پا داشته باشد و برای اینکار دو سال دوندگی کند و همین قوانین نادرست و پیچیدگی سیستم اداری است که باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان و سرمایه‌گذاری در استان‌های مجاور می‌شود.

زمان برای سرمایه‌گذار بسیار مهم است

این مدرس دانشگاه نرخ بازدهی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: طولانی شدن زمان بازدهی، باعث پایین آمدن نرخ بازدهی خواهد شد و همین امر باعث می‌شود سرمایه‌گذار در استان‌هایی سرمایه‌گذاری کند که روند کار سریع‌تر پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به روند عملی در استان بیاندازیم می‌بینیم سرمایه‌گذاری چندانی در استان صورت نگرفته است و دلیل آن هم همین ضعف سیستم اداری است.

حضور سرمایه‌گذاران در حاشیه استان برای فرار از مالیات است

بخشی‌نژاد جذب سرمایه‌گذار در این استا را غیرقابل توجه دانست و بیان داشت: این موضوع که گاهی ازسوی برخی از مدیران عنوان می‌شود مه مدیریت ما باعث ورود سرمایه‌گذار به استان شده است قابل قبول نیست و برخی از رمایه‌گذاری‌ها که در حاشیه استان و در مرز استان با اصفهان دیده می‌شود تنها به دلیل فرار این افراد از پرداخت مالیات است و نه چیز دیگر.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج

گزارش از مرضیه نظری زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۸:۳۲

27 Dec 2019